Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

May 06, 2010

Ouch!!!

I just came back from the clinic. Thanks to you, Mr. Doc. You are my savior. I'm now suffer from rashes and skin irritation. I just couldn't stand the itchiness and it's painful. Muka saya dah penuh dengan unwanted spots just like the mosquitoes' bites. And yes, it's ugly. Kulit muka saya memang tersangatlah sensitive, that's what the doctor said. Doctor cakap disebabkan kulit muka saya yang sensitive, liang-liangdi muka saya akan terbuka dengan sangat senang dan luasnya bila saya terlalu terdedah dengan matahari yang sangat panas. Bila dah terbuka, all the dust akan melekat dengan jayanya ke muka saya. Rashes di badan tidak seteruk di muka kerana tertutup dengan pakaian. Doctor pesan I must:
  • Minum air dengan sengat banyaknya kerana kulit muka saya sangat kering. If i minum air mineral yang botol kecil tu (500ml), I have to drink about 7-8 bottles per day.
  • Jangan makan seafood.
  • Jangan terdedah dengan matahari. Err...I'll try my best.
  • use skincare yang memang untuk sensitive skin.
  • no make up..no make up???????????????????????uwaaa!!!!!!!!!
But don't worry, saya akan ikut apa yang doctor pesan. Oh ya, sekarang ni kulit muka saya adalah seakan-akan seperti di bawah:



Kepada kamu yang tidak mempunyai sensitive skin macam saya, kamu perlulah bersyukur. Get well soon, Cikmai.


Hug and kisses,



0 babbles: