Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

March 18, 2010

Kalau tak pandai...Jangan nak berlagak pandai!!!!!!

Geram!! Marah!!! Nasib baik la you are older than me. Disebabkan rasa hormat dekat orang tua, saya redha aje. Mahunya tak marah. 2 pasang baju saya hantar jahit rosak kedua-duanya. Kalau kain murah tak apalah. I love that kain so much because I'm gonna wear it during my BFF's engagement day nanti. But then kena hantar tailor yang lebih professional, kena jahit balik. Kesian tailor ni sebab kena buka balik jahitan and remake balik.
So dalam dunia ni...kalau kita tak pandai nak buat sesuatu, jangan la nak berlagak macam kita pandai nak buat. Siap cakap pandai jahit baju pengantin la...pandai jahit baju fesyen la..orang nak kahwin pun tempah baju kat akak la..itula...inila...Damn~ You were really good in convincing people. Citttt porah!!!!! Habuk tadak. Dah la ambil masa sebulan nak siapkan, dah tu hasilnya macam buat dalam satu malam aje. You don't have to act like you are a professional if you are just a beginner..or should I say you don't know how to be a tailor.
Dahlah masa saya hantar baju tu dia ada cakap benda yang agak laser la jugak. But I took it as a joke because kau orang tua. Boleh pulak dia mempersendakan kain cotton India saya. Dia tanya saya memang suka kain cotton ke, then I said yes. Yela..kain licin susah..Nak kena iron la...nak kena basuh tangan la....Tapi boleh pulak dia cakap.."Cotton je?Miskin ke?"...Eh..Hello!!!!!Saya beli kain kebaya ni from Indon and kain cotton ni from India, okay????Melaser pulakkan kakak ni. Nasib baik saya ni kategori insan yang penyabar. Sambil tersenyum saya jawab "Biasalah kak...cikgu je..Mana mampu.."
Maka...dengan ini saya bersumpah takkan hantar lagi kain dekat tailor yang bernama Kak Lah. Baiklah hantar dekat tailor I kat Melaka ni. It's worth to spend 100 bucks for a baju kurung yang sangat selesa dan tak perlu diremake.
Pengajarannya jangan percaya dengan kata-kata manis seorang orang tua yang berlagak pandai. Nasib baik kau orang tua. I will never ever trust you, makcik!
Geramnya saya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 babbles: