Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

March 19, 2010

Betul ke?

Hi everyone! Hari ni terasa macam nak bergossip la..Boleh ke? Boleh kan aje...Layan!!!
Well.....Betul ke dalam dunia ni kita kena cari person who loves you more than you love him/her?So hari ni Cikmai nak berkongsi cerita, happened to my friend.
Okay.....Kawan Cikmai ni memang tengah terasa hati dan tengah berfikir-fikir la jugak tentang future dia. This girl memang dah ada someone special. Memang sangat special tau this guy dalam hidup my friend ni. This girl memang sanggup buat apa saja untuk buah hati pengarang jantung dia ni. As far as I can see, their relationship ni sort of like tak balance la. Sebab apa yang I tengok, this girl memang nampak terhegeh-hegeh la dekat laki ni. Even tinggal jauh, tapi sanggup berkorban semata-mata nak jumpa buah hati dia. Yang laki ni nak ajak this girl keluar, jauh sekali..Apatah lagi nak datang jumpa. Kesian kan?
So baru-baru ni kawan saya ni baru dapat tau yang masa mula-mula couple dulu, guy ni still in relationship with his ex. This guy dumped his ex because of my friend. Bila kawan saya ni dapat tahu, dia terasa la. Yela..kawan Cikmai ni pernah cakap, benda yang dia takkan buat dalam dunia ni is stealing a guy from a girl. Lagi-lagi perempuan tu kawan kepada kawan saya ni. Kawan saya ni bukan seorang perampas sebab dia tahu macam mana rasanya kalau benda yang sama happened to her. Kawan saya ni dah rasa dia macam betrayer. Yang kawan saya jadi bertambah sedih, bila she asked his boyfriend about this, jawapan yang dia dapat agak membuatkan hati dia sedikit terguris la. Yela..this girl harapkan yang this guy ni betul-betul fall in love with her macam apa yang this girl rasa towards this guy. Tapi his boyfriend said dia minta maaf...You know why? Sebab dia TERlebih layan kawan saya ni. Masa baru-baru couple dulu dia memang masih lagi ada hubungan dengan his ex. Tapi sebab dia dah TERlebih layan...kawan saya ni pun mati-mati la ingat kan dia dah fell in love with her. And kawan saya ni betul-betul tak tahu yang this guy still in relationship sebabnya this guy ni cakap ex dia dah dumped dia for other guy. Yela...even benda ni dah lama, tapi kawan saya tu sedih la because selama ni dia salah anggap dengan this guy's ex.
Tapi saya cakap kat kawan saya ni....ada baiknya dia dah tahu perkara ni. Better late than never, isn't it? Saya cakap kat dia, ada hikmahnya dia dapat tahu benda ni. Now dia dah tahu kenapa relationship dia sort of like tak balance. Now kawan saya ni dah tahu kenapa dia sorang je terhegeh-hegeh kat this guy.
Sekarang ni pula, ada one guy yang tengah nak try to win my friend's heart. Dia memang sanggup buat apa saja untuk kawan saya ni. But kawan saya ni tak boleh nak fall for this guy. Bukan sebab laki ni tak handsome and tak high educated. Tapi sebab kawan saya ni semacam dah sealed hati dia untuk other guy. I did tell my friend to try to give that guy a chance and try to open her heart for other guy. Tapi tak berjaya. Kawan saya ni sayang sangat la dekat buah hati dia. Keras hati betul.
Sekarang ni kawan saya tu dah mula rasa yang dia nak hidup sorang-sorang sampai tua. In other words, she doesn't want to get married. Dia dah mula rasa tak yakin dengan relationship yang dia ada sekarang ni. And dia dah mula rasa give up. Tapi saya ada nasihatkan dia to go on dengan relation yang dia ada sekarang ni but jangan berharap apa-apa from her guy. Kawan saya ni masih lagi sanggup berkorban apa pun untuk this guy. Boleh pulak dia cakap tak pe la asalkan buah hati dia happy sedangkan dia menangis..Ishk!
Jadi apa pendapat korang? Macam mana nak nasihatkan kawan saya ni? Kesian tau dia selalu sangat makan hati. Cikmai tengok dia sekarang ni dah makin kurus dah tapi boyfriend dia makin berisi. Mana tak kurus, hati tak tenang..So..apa pendapat korang?


1 babbles:

ApeeN said...

wahhh..

siannyeh kwn u tu...

hmpp.. btol jgk org kater... it is better if we with some1 that he loves us more ....