Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

August 23, 2009

The Second Day

Alhamdulillah. Hari ni dah masuk hari kedua kita berpuasa. Masih ada lagi 28 hari sebelum menyambut Aidilfitri. Today's menu: Sup daging cendawan,paprik daging, mee goreng and puding laici as dessert. So sad sebab tak sempat nak ambil picture puding laici saya. Saya baru buat puding tu dalam pukul 5 tadi, so nak masuk dalam fridge still lagi panas. So I just let it cold and nearly 6 o'clock tadi baru pindahkan dalam fridge. And sebab puding tu belum lagi keras, saya letak kat freezer. So bila dah azan, sort of like hectic nak berbuka, terus je potong puding tu and tak ingat nak snap a photo. Next time bila saya buat saya ambil ya? Oh ya, sebenarnya nak cakap...tadi saya buat resepi baru. Yes! Tengok kat tv pagi tadi nampak macam senang sangat. Jadi saya pun cuba. Sebab tak sempat salin resepi, like always, saya pakai agak-agak je la. By the way, cooking is an art, isn't it? Nak tahu apakah resepi baru saya? Sila lihat gambar di bawah:


Tada!!! Udang 3 rasa. Biasa selalu dengar ikan tiga rasa kan? This time udang tiga rasa. Nice!!Nak resepi? Silalah tanya saya. Semacam sudah bosan la asyik makan sambal udang, udang sweet sour, udang goreng asam, and banyak lagilah. Jadi hari ni cuba resepi yang ini. Best la sebab the moment saya rasa, saya pun tak tau nak cakap rasa dia macam mana. It's a combination of pedas, masam and manis. That's why it's 3 rasa. And ada element Thai sikit dalam resepi ni.

Sekarang terasa sangat heaven sebab boleh meneruskan hobby saya tanpa ada halangan. Owh, apakah halangan tersebut. What I mean is that memasak di rumah sendiri YANG SANGAT LENGKAP membuatkan otak saya sangat pantas memikirkan masakan yang akan saya masak. Kejap, masih ada orang lagi ke yang nak masuk kelas memasak saya? Saya semacam busy lah! kalau nak tanya anything, just ring or text me.

Oh ya! Ada satu lagi gambar saya nak share. Pagi tadi one of my nieces, Qistina datang dekat saya, gosok-gosok tangan saya, belai- belai tangan saya then dia cakap " Cik ma...nak main game boleh tak?" Sangat comel, ok?Jadi saya pun memberilah baby lappy saya kat dia. Qistina sangat cerdik. Umur baru nak masuk 3 tahun bulan sembilan ni. Tapi sangat pandai cakap. Dan sangat pandai mengambil hati saya. Dia selalu cakap kat saya "Cik ma..pakwe cik ma handsomela...pakwe kakak tak handsome...". Sangat pandai cakap. Dah boleh eja some words and dah boleh type nama sendiri di laptop. Nak share aksi Qiqi tengah main game di baby lappy saya pagi tadi.

Gaya sangat tidak menahan, okay? Dia tak sedar pun saya snap her photo masa ni. Punyalah khusyuk main game..Oklah..till then


2 babbles:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Salam akmar,

cara awak describe pn dh leh tangkap leleh =)
akmar,sy nk minta resepi sambal udang 3 rasa awak blh?weee..
x sbr nk blk umah try ^_^

my email: ainrasid_86@yahoo.com

thanx akmar \(^_^)/