Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

February 09, 2009

Orang Tengah

Sekarang ni saya tengah tunggu Encik Z balik dari tengok bola. Man. U vs West Ham.Bukan pasukan pilihan saya, jadi tak perlulah saya tengok.Tapi tadi saya tengok bola juga. My favourite team, Arsenal, menentang Tottenham. Macam biasalah seri. Sedih gitu. Really hoping that they will win the game.
O.k.lah let's get back to the topic. Time saya memasak tadi, saya dengar lagu Lucky by Jason Mraz feat. Colbie Caillat. I was like smiling to myself. Well lagu tersebut macam ada kena-mengena dengan sayalah.
"They don't know how long it takes,
Waiting for a love like this,
Every time we say goodbye,
I wish we had one more kiss,
I'll wait for you I promise you, I will..."
Sangat suka part tersebut. wee~ Anyways, bila dah mula teringat, macam-macamlah yang saya dah flashback balik. Maka, marilah kita berkongsi cerita. Sejak dari sekolah rendah dulu saya bukanlah top student or hotties. I'm just an ordinary, typical girl. Tapi saya sentiasa menjadi mangsa keadaan. Menjadi orang tengah. Pelik? Taklah, tak pelik pun. When I was in primary school, i had 2 bestfriends. Both of them are pretty and cantik gitu. Masih ingat lagi masa darjah 5 and darjah 6. Saya tersepit di antara cinta dan sahabat. Ceh, ayat tak tahan. Well the story was like this. There's a guy who was so into one of my bestfriends. Dan saya rasa she also had the same feeling. Saya rasalah. It was like the whole school knew about it. But then one day, saya pergilah pulangkan penyapu yang telah saya pinjam dekat kelas that guy, and he was like staring me. Then I said thanks and went back to my class. Sejak hari tu, tiap kali lalu kelas dia, mesti bising-bising. Pernah sekali dia dan kawan-kawannya tunggu saya masa rehat and bagi saya chocolate. Saya tak makan pun chocolate tu. Tak ingat whether saya buang or bagi adik. Saya tak layan dia dan abaikan everything. Yalah, kan melibatkan my bestfriend. Takkan nak hurt my bestfriend's feeling. Lagipun too early for puppy love. Bukankah pelajaran lebih penting? Tapi waktu tu sangat rasa bersalah bila that guy bagi letter kat my bestfriend, and talking about me dan siap suruh kirim-kirim salam gitu. Apa perasaan kamu kalau di tempat saya?
When I was in secondary school, lain pula ceritanya. Saya menjadi medium perhubungan antara kawan saya yang sorang ni dengan buah hatinya iaitu salah seorang teman rapat saya. Tapi kali ni, saya patut rasa bersalah sebab menaruh perasaan dekat buah hati orang. Tapi saya bukanlah wicked. Saya tak pernah sekalipun ganggu their relationship. Saya happy bila tengok kawan-kawan saya happy. Apa yang saya rasa, hanya saya dan Tuhan saja yang tahu. But sooner or later, Tuhan mesti kurniakan kita sesuatu di atas kesabaran kita. Jadi just sabar and let go everything. Well, I could say that jadi orang tengah ni sebenarnya sangat bahayalah,tahu tak? Kadang-kadang ada orang anggap orang tengah ni perampas. Tapi bagi saya tidak. Nak tahu kenapa?? Sebab saya pernah jadi orang tengahlah!
Till then. Assalamualaikum.

0 babbles: