Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

July 26, 2008

Cerita Dulu-dulu 1

Assalamualaikum...

First of all i would like to say sorry because there was no update yesterday..i was quite busy..plus yesterday there was a kenduri..Then balik kenduri badan terasa teramat letih..so terus tidur..sorry, ok?
Hmmm....Nampaknya sudah ada permintaan agar saya sentiasa mengupdate blog ini.. So i'll try my best to share everything with you..but still i have to be very careful as i don't want to make my private life to be public...Hmm...so topic kali ini cerita dulu-dulu..Cerita dulu-dulu ni bukanlah saya maksudkan macam cerita P.Ramlee tapi kisah saya sewaktu di zaman kanak-kanak sehinggalah saya meningkat remaja...Terlalu banyak perkara yang hendak di kongsikan with you guys..Jadi saya telah membahagikan kisah ini kepada beberapa part..konon-konon nak buat jadi lebih menarik la...but the truth is i have to really remember everything carefully..dan idea untuk menulis tidak akan datang bergolek-golek...am i right?


Ok...start with my childhood...Time before kindergarten saya tak berapa ingat everything...so saya start time dah kindergarten.. Masih ingat lagi ketika itu saya ialah the second person yang mendaftar di Tadika KEMAS Merlimau Pasir...Kemudian saya berkenalan dengan orang yang pertama mendaftar tu..Masih ingat lagi nama dia.. Nurriza.. kenapakah saya masih ingat akan dia?Ya...kerana tarikh lahir kami sama iaitu pada 24th June 1986..Hari pertama di kindergarten memang seronok..makan pun sedap-sedap..tapi yang paling saya tak suka was semua air ada susu...yuk!!!hello...i don't like any hot drinks that contain milk, except coffee...i like it to be cold..(tapikan teh susu sejuk pun saya tak minum tau..:-P) And the second thing i didn't like was we had to finish our meal....Of course the meal was so tasty..tapi saya bukanlah type yang makan habis all the food..tak larat kot..On the first day saya dah kena lecture dengan cikgu tadika sebab makan tak habis dan tak minum air...dan semakin hampir nak balik sekolah time first day tu, semakin terasa yang tak bestnya sekolah ni...maka, in my mind at that moment sudah ada planning untuk memonteng sekolah pada hari esok.....


Maka, keesokkan harinya, saya telah melambatkan pergerakkan saya...sebab sangat malas nak pergi ke sekolah..Tapi abah tetap suruh pergi..maka kak long pun hantarlah saya ke school dengan basikal...dah sampai sekolah, saya menangis...tak mau ke sekolah...Maka, kak long pun bawak balik saya ke rumah walaupun dia tahu abah akan marah saya...tapi saya tak kira..saya tak nak pergi sekolah...Sampai di rumah, tahukah kamu saya buat apa? Ya...saya menyorok di belakang kereta abah..dengan harapan dapat lepas dari abah..Pada mulanya saya menyorok di belakang kereta then teringat yang abah akan keluar pergi kerja sekejap lagi..takut abah tak perasan saya and langgar saya..manalah tau kan?saya pun berpindah dan menyorok di pintu kat belah driver, tanpa berfikir panjang what will happen next..Then saya dengar suara abah..semakin hampir..Kemudian baru perasan yang yang saya berada di pintu driver...ha..dah kena..keluar mulut harimau, masuk mulut buaya..Abah spotted me...
Abah : Eh ni kenapa tak pergi sekolah ni?
Me: (Keep silence with tears in my eyes)
The next thing i remember was abah terus ambil his belt and dush!!!Saya kena belasah la...Apa lagi? Dan rasanya hari tu saya tak ke sekolah..Huu~ Then after that incident,saya terus menjadi rajin ke sekolah..in fact, sangat rajin..Sebab bila dah masuk sekolah rendah and menengah, even saya sakit pun, saya tetap pergi sekolah..sampai cikgu hantar balik rumah cause tak sihat..Kadang-kadang bila benda yang worst happened, it will eventually akan jadi benda yang sangat bagus..kan?
Oklah..I'll think i'll continue the next part later..
Daa~

0 babbles: