Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

November 27, 2011

Tripple happiness.

Hey everyone! Let's summarize my Saturday. Okay...where to start???? Phew! I think it was one of my extraordinary Saturday? Why? I was surrounded by happiness. Alhamdulillah. Syukur.

Wait a sec. I need to take off my lenses. 

Okay. Much better! Let's continue. Where did I stop just now? Ah...happiness! My first happiness : Semalam, 25.11.2011 my best friend, Anez selamat diijab kabulkan. Tahniah sayang!!! You know how much happy I am?? Syukur,syukur,syukur, Alhamdulillah..Unfortunately, I couldn't be there as there're things that need to be settled down before hols started. Keja memang takkan habis..Pui! Tadi struggle redah jammed yang memang menguji kesabaran. 4 jam uolss nak sampai Melaka from KL. Tapi tak kira apa pun yang jadi, Iolss kena datang. If not, akan boleh jadi meroyan untuk sehari dua..probably 3 hari. Sampai je around 4 p.m. , terus salam Ibu (mak pengantin) dan terus naik atas jumpa pasangan mempelai. Peluk je sayang saya tu, terus berjurai-jurai air mata. Air mata rasa bersalah sebab tak dapat datang tengok moment tukar status bercampur dengan ayor mata kegembiraan. Sangat gembira sampai air mata tu keluaq sendiri. Hati tu jadik touching-touching sendiri. Tapi kalau kawan-kawan lain yang kawin, biasa-biasa ja..tak nangis langsung. Tapi hat dua orang ni - Puan Anez dan Puan Dilla betui-betui buat cheq menangis ..  I'm happy for you babe! You look so gorgeous! 2 orang bff yang saya sangat sayang dah jadi bini orang. Tinggal I je. Takpe..sabor naaaa....hiiii..Oh ya, gambo tunggu encik bakal upload nanti.=) 

After the wedding, kami ke pekan cari pisang goreng. Adalah orang tu ngidam nak makan pisang goreng dip in sambal kicap. Beli pisang goreng, terus ke rumah saya. Mak buat kopi dan we had coffee together dengan mak. Abah saya ke kuala..timba air dalam perahu. Maklumlah...musim hujan kan.banyak la air dalam bot abah.So tunggu abah balik and he did something that makes me melted. He bravely said in front of my parents "Yes, we are serious". Phew! 5 tahun tunggu beliau cakap cenggitu. Alhamdulillah.=)

My second happiness is the misunderstanding mystery solved. Recently, our relationship was not that good. I found out something behind my back.Ya,ya,ya...the same thing before. But 4 hours driving from KL to Melaka in car just now somehow, made my day. We clarified everything which gave me a long pause with teary eyes. I was trying to digest everything,trying to relate everything and trying to think. Not just think but thinking rationally. Fikir punya fikir, I came out with my own theory. When it comes to relationship of love, I have to love about 3 things. First each other. Second is memories. Third is OUR RELATIONSHIP. What I mean by the last one is, maybe there are times when we fight, and sometimes we won't even like each other. Biasalahkan bila dah gaduh, semua benda jadi menyampah and sometimes, including the memories also. Rasa macam nak erase the memories and don't even want to think about something that will remind us of each other. But those are the times that we need to love OUR RELATIONSHIP. 5 years and 9 months of relationship to be exact. I love our relationship. It's not easy to build the relationship and came to this far. Bila dah berfikir secara rasional, bukan secara emosional, apologies accepted. He hold my hand *jangan tiru aksi ini* and I know he's sincere. And I know deep down in his heart he said " Let me prove it and let's move on". Tapi tak perlulah beliau luahkan cause it's enough when he said "I really love you". And I'm blessed.

My third happiness is on our way back to KL, kami singgah di Mydin Mall MITC. Beliau nak survey Habib Jewels. Well....even though it's clearance sale, harga agak "gulp". He said maybe kahwin nanti ok la kot mahal-mahal. One thing yang saya suka tentang beliau is beliau akan beli ikut kemampuan beliau. We are not yet planning for the big day. It's only E-day. So we move on and teruskan pencarian. And jumpa dah yang beliau berkenan. Hmm...what I could say is taste beliau is not bad. Selalu lelaki kan akan biarkan perempuan yang pilih. Me? Jenis yang tak memilih. So lebih baik biar beliau je yang pilih. Dan dah beli. What? Yes, dah beli! Untuk merisik dan bertunang. Alhamdulillah. And the date? Probably around January. Paling lambat February. InsyaAllah. And it's not going to be a big event. My parents preferred it to be an event of two family. Probabaly the chef of the day will be me. Mak dah cakap she needs me. Well, masak sikit-sikit, boleh la kot. Jimat belanja masak sendiri. Next is bawa beliau tempah baju untuk buat hantaran. Kain kan dah ada. Since macam tak sempat dah nak hantar baju saya ke tailor, we decided baju yang beli masa pakej murah tu pakai nikah je nanti. Kan dah jimat belanja. weee~ Alhamdulillah. Again, I'm blessed.

So . . . . dalam short list e-day dah boleh potong benda ni dalam list.

Done! (Picture courtesy from Mr. Google)
Dan ini juga.

Done!
Oh, ni bukan warna sebenar. Gambar curik dari Encik Google. Tapi satu ni dah boleh cnsidered done.

Alhamdullilah.

Hugs and kisses,
Cikmai



0 babbles: