Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

April 24, 2011

Syhhhh..malaikat lalu.

Have you ever encountered with a sudden silence when everybody is busy chatting here and there?

Of course pernah kan? Well...dulu masa kat sekolah dulu especially when the teachers were not in the class, murid akan ya ampun..bising bangat deh!

Tengah masing-masing duk syok berbual kosong, suddenly class jadi senyap. Sunyi sepi untuk 5saat. Bila abes je 5 saat, ada la makhluk yang akan speak out : Malaikat lalu wei...nak tumpang pergi syurga.

Ya Allah. Ampun. Kalaulah begitu mudah untuk ke syurga, mesti tak kan ada cabaran pancaroba duniawi. Just tunggu malaikat lalu dan tumpang terus ke heaven. Tak perlu bersih dan sucikan hati, top up ibadat...jalan short cut ke syurga. Boleh ke macam tu? Dah tentu-tentu tak boleh.

So friends, jangan main-main dengan dosa pahala, syurga dan neraka. Well, aku bukanlah alim ulama' nak bagi ceramah agama kat sini, tapi sebagai seorang Islam, apalah salahnya memberi peringatan untuk diri sendiri dan orang lain.

Kalau kita tengok sekarang ni, macam-macam dah jadi..Perkara yang sangat terang lagi bersuluh.

Pasangan XY dan XY..
Pasangan XX dan XX.
Astaghfirullah..apa nak jadi dengan dunia sekarang ni? Dahla lelaki makin pupus, nafsu pun dah songsang. Macam mana? Terpaksalah si perempuan bertukar jantina semata nak memikat gadis yang masih solo, kepingin seorang "lelaki". Sebab aku tak tahu apa yang mendorong mereka jadi macam ni, aku tak nak cakap banyak. Sat gi kena pukui dengan peng baru hang tau. Tapi cerita cinta songsang ni memang dah banyak. Korang..tak takut ke Allah turunkan bala macam kaum Nabi Luth? Na'uzubillah..mintaklah dijauhkan.

Gambar sekadar hiasan...
Yang dengan dah bertukar jantina nye....Yang XX dah jadi XY, XY dah jadi XX......Yang ni pun dah jadi petunjuk akhir zaman....


Dengan gaya bertudung yang dah macam seakan-akan meniru gaya seorang sister. Yang gambar bawah ni pun sama..konon-konon ala Hana Tajima. Siapa tu? Dah macam rahib la pulak. Plus, lemas aku tengok..macam nak tarik-tarik je tudung tu. Konon-konon cantik la tu...Celah mana ntah cantiknye...

Gambar sekadar hiasan
Dan macam-macam lagi hal...Korang..dah nak akhir zaman ni. Macam-macam dah Allah turunkan petunjuk. Tak takut ke? Jomla kita banyakkan pahala. Peringatan untuk diri sendiri juga yang dalam perjalanan mencari sinar cahaya dan hidayah.

So, jangan la tunggu malaikat lalu pastu korang nak tumpang. Okay?

Sayang korang!

Hugs and kisses,


*Pictures courtesy from Google*

4 babbles:

Anonymous said...

betul2.. cara pemakaian tudung skrg ni dah melebih2.. tak suka betul tgk... kununnye mcm fashion la kan... eii.. betul2 tgk rasa nk muntah n rasa mcm entah ape2 je kan kan kan...


(walaupun kita tak pernah kenal, tapi entri awak kali ni mmg betul2 best...hope, si hana*taj*ima tu pun bacanya...)

Akmar Amon said...

Kan cik minah..sangat ntah ape2..fesyen yang ntah ape2..kadang2 nampak jugak leher dan tengkuknya...nampaknye sy ada geng yang sependapat.

Anonymous said...

gusip terus pun bulih cik akmar... ada jugak member2 saya ni... bajet kewl la kan.. fashionista abeh... atas mcm okey..tetibe lak, pakai suar kecik di bawah.. style2 org di atas tu jugak... haiyooo... pening mata tgk...

Akmar Amon said...

kalau boleh rasa nak tarik2 je selendang yg serabut matbut tu..............fesyen yang semakin pelik...