Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

February 21, 2011

Jom! Kita tunaikan tanggungjawab!

Assalamualaikum. Selamat petang semua. How's your Monday? Hopefully berjalan lancar seperti hari-hari yang sudah.

Hurm....tetiba saya rasa tak sabar pulak nak balik mengundi untuk pilihanraya kecil (PRK) DUN Merlimau N27 ni..Ye, saya merupakan salah seorang pemilih daripada 10, 679 pengundi berdaftar yang akan menunaikan tanggungjawab pada this coming 6th March ni. 

Ini ialah kali kedua saya mengundi untuk menunaikan salah satu daripada tanggungjawab saya kepada negara selain dari mendidik anak bangsa. Saya masih lagi tak tahu calon ADUN Merlimau ni. So I have to wait until 26 haribulan ni since penamaan calon will be done on this date. Should make myself up to date with the news.

Setelah kematian ADUN Merlimau iaitu Datuk Mohd Hidhir Abu Hassan pada 20 Januari lalu akibat serangan jantung...maka rakyat Merlimau akan sekali lagi keluar mengundi untuk memilih ahli dewan undangan negeri. Ishk..macam excited pula nak mengundi. Padahal this is my second time. Kali pertama masa PIlihanraya Umum 2008 dulu, lagi super excited. Hehe. Bilalah saatnya rakyat Merlimau akan mengundi saya?? Ishk..ada hati kan....Berwawasan sungguh.

Jom tengok sedikit sebanyak fakta N27 ni...

Gambar ehsan dari beliamuda.com
Itu ialah fakta pada PRU 15 Mac yang lepas. Kawasan Merlimau ni tak la sebesar Bandar Kuala Lumpur. Hah???Motif la kan nk compare Merlimau dengan KL...Ape kes??? Besar tak besar pun, jumlah pengundi mencecah lebih 10k jugak. Hurm...bayangkan kalau saya tak balik mengundi?? Satu undi tu boleh mempengaruhi nasib rakyat Merlimau. Jadi saya akan balik juga!!!!! Tok Bilal pun dah call minta my I.C. number last week. Maka..jatuh hukum wajib balik!! Maka tak dapatlah saya attend mesyuarat PIBG di sekolah saya.

Mode: Semangat gila babs! Saya sayang Merlimau. Saya sayang Melaka. Saya sayang Malaysia.


Hugs and kisses,

0 babbles: