Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

July 20, 2009

Worried

It's a beautiful Monday morning. I'm so damn happy today because it's holiday. Still yawning because last night tidak dapat tidur dengan nyenyak because I kept on having nightmares. Maybe bacause saya terlalu banyak berfikir or maybe bacause I was too tired. Last night me and the rest of my unit had a party celebrating Dila's birthday. It was so much fun though ada pencemaran bunyi di situ. Why? Kerana kedai makan tersebut terletak di hadapan airport.Haha.

Okay now terasa sedikit lega kerana sudah mendapat rumah sewa yang tidak jauh dari maktab and yang paling penting dah fully furnished. Dan yang lagi penting dari yang paling penting is the house ada gate. Yes! I was told by my other classmates last night that this area is so dangerous. It's a black area because di sini sangat banyak drug addict. Kecurian berlaku dengan sangat banyak. Tapi yang peliknya, mereka tak curi di rumah local tapi rumah student yang datang dari negeri lain. Orang local kat sini keluar rumah tak kunci pintu pun tak pe. Those addicts won't rob their houses because they knew that the local had nothing to be robbed. So now, even though rumah dah dapat, tapi security tu masih lagi membimbangkan saya walaupun I guess the house is quite okay. And we have to bring our lappy everywhere even when you want to go out for dinner. Do not ever leave your lappy at your house unattended. Nasib baik lappy saya kecil dan comel serta boleh di bawa dalam handbag sahaja. Now I just need to buy a bag pack so it's more secure.

Owh ya! Semalam mendapat lagi satu berita yang agak menyedihkan dari classmates yang first intake. Mereka diberitahu bahawasanya kami akan dihantar ke remote area oleh kerajaan by a helicopter. Dapatkan anda membayangkan kawasan yang saya akan pergi nanti? Dan dapatkah anda membayangkan bagaimana saya nak bawa semua barang saya nanti? Uwaaaaaaa...nangis~

Dan lagi satu kami yang perempuan dinasihatkan supaya memakai cincin dan mengaku sudah berkahwin kerana kawasan remote area sangat bahaya. Orang-orang di remote area kalau once dia dah suka kat kamu, dia akan guna-gunakan kamu dan kamu takkan balik lagi ke rumah kamu. Kamu hendak ke kahwin dengan mereka dan tinggal di situ forever dan tidak ingat akan keluarga kamu langsung? Saya tak nak. Seriously saya takut. saya tak kisah about the water and elctricity tapi saya takut this kind of thing sebab it happened before. Oklah nak pergi mandi. Aktiviti hari cuti hari ini ialah berjalan-jalan di sekitar Kuala Terengganu. Hopefully dapat jumpa Secret Recipe. Till then~

2 babbles:

bahIRAh said...

gosh!!r u ready to be transferred into remote area?well..be strong k..n bout the cincin,u shud buy one for urself in case worst scenario happened..
u can go dating wif no worries at all tp avoid pegang tgan.huh.i've been to tganu with my boy n wat we did is jaln jauh sket.huhu.tganu hav secret recipe but the sad thing is its not exclusive.
u can do it akmar!!

Akmar Amon said...

Thanks bahirah. i think i'm half ready to be transferred to remote area. So sad but responsibility is responsibility. Dun worry. I'll find the ring by myself. yeah..terengganu is so islamic! trying to get used of it..