Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

July 13, 2009

Feelings

Saya rasa semua orang dalam dunia ini have feelings. Tak kira tua atau muda, lelaki atau perempuan. Suddenly tonight saya rasa macam nak luahkan everything. Lagipun cerita ini cerita lama, so semacam sudah sampai masa nak share with all of you. Bukankah sharing is caring?
Apa yang saya nak ceritakan ni, it happened 6 or 7 years ago. Semasa saya di SAMURA. Well before saya masuk ke SAMURA, saya bersekolah di sekolah perempuan (girl's school). Maka, tersangat jarang bergaul dengan lelaki. In fact, jumpa lelaki pun tak melainkan cikgu-cikgu dan ustaz. Then when I was accepted to continue my study at SAMURA, saya agak kekok sebab dalam kelas ada lelaki. Dan saya jarang bergaul dengan lelaki sebab saya tak biasa. Saya dimasukkan ke kelas 4 Pintar, which mean bersebelah dengan kelas 4 Usaha. First time saya ke koperasi sekolah, saya ternampak seorang guy dari kelas sebelah. Dia duduk depan sekali. Bila nampak dia, my heart leapt. Rasa macam berdebar-debar. Well biasalah first crushed. Tapi saya tak bagitau sesiapa pun pasal feeling saya. Saya try cari nama dia and kebetulan, my room mates ada 2 org sekelas dengan dia. So it's easy for me to get his name. Well after a while memendam perasaan, suddenly one of my very good friends bagitahu yang dia suka that guy. I was like..OMG!! How could this happened? But then I just kept my feelings inside me. Saya tak boleh bermusuh dengan kawan just for a guy. Furthermore, perasaan kawan sendiri lagi penting dan perlu di jaga. Then bila di tingkatan 5, saya sekelas dengan that guy. Wah..can you guys imagine? Boleh tengok my crushed everyday membuatkan saya terasa sangat bahagia walaupun he's not mine. Dalam class saya memilih untuk duduk di barisan belakang sekali sebab senanglah nak sekodeng that guy. Wee~ But once again saya terpaksa memendam perasaan lagi-lagi saya menjadi orang tengah or sort of a postgirl between him and my friend. Tapi everytime saya postkan surat, saya tak pernah nak pandang muka dia. Semacam tak beranilah sebab nanti saya mesti jadi gelabah. Saya masih lagi memendam perasaan dengan harapan suatu hari nanti dia akan jadi milik saya. Tapi semacam jahatlah pula sebab suka dekat boyfriend orang. So saya hanya mampu berdoa hari-hari hoping that one day, he will be mine. Jadi saya try to hide my feelings and try to like somebody else and I did.  Sebab saya kerap ke koperasi, saya terjumpalah mamat ni. Dia bukanlah budak yang skema tapi a bit nakal. That's why saya semacam suka kat dia. Dengan bantuan kawan saya, saya dapat berkenalan dengan dia. Hati pun macam dah suka and after SPM, kami keluar sama. To be truth, tu la first time saya keluar dating, officially. Dia sangat caring dan baik tapi soal hati tak dapat nak ditipu. Our relationship tak lama. Erm..dipendekkan cerita, bila saya masuk UiTM, saya jumpa balik dengan my first crushed. Gosh! Masa tu saya baru balik dari class serving, saya terus ke practice untuk acoustic band. Mula-mula macam terkejut sebab ada penambahan member. Then saya lagi terkejut bila ahli baru tu si dia. Biasalah dengan make up and rambut bersanggul, dia macam tak kenal saya. Dia tak tegur saya pun. Saya yang tegur dia. Then after practice sama selalu, buat show together, hati saya semakin dup dap dup dap. Then one day, he asked me out and kami pergi tengok wayang and makan together. Time tu rasa nak pengsan and nak peluk-peluk je si dia. Tapi saya sembunyikan perasaan saya. Masa keluar sama tu, saya hanya mampu ketawa saja. huhu~ Well, even dalam hati saya rasa bersalah dengan kawan saya sebab saya tahu dia sangat sayangkan this guy. Tapi soal hati tak dapat nak tipu. First year of our relationship agak sukar jugak sebab saya selalu rasa diri saya ni perampas walaupun si dia selalu meyakinkan saya yang saya bukan perampas. Well Alhamdulillah, now saya dan kawan saya dah back to normal. Dan hubungan saya dengan si dia semakin erat. InsyaAllah kalau tiada aral melintang, kami akan kuatkan relation kami dengan ikatan yang sah. Penantian saya selama beberapa tahun berbaloi juga akhirnya. Sabar saya ada balasannya. My feelings for him dah jadi semakin stronger than before. There...terbongkar dah rahsia saya selama ni. Sorry my friend sebab simpan benda ni lama sangat. Till then.

2 babbles:

bahIRAh said...

waaa akmar..kinda best ur story yg dah lame been hiding ni..
anyway,gud luck!!
u may not really recognize me bcoz last kite jmpe pon jan09 but i do hope u will get EVERYTHING u wish for!

Akmar Amon said...

sometimes you well get what you've been hiding for so long....huhu...