Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

January 12, 2009

Pemboikotan

Seharian saya melayari internet membaca berita tentang kekejaman yang berlaku di Palestin. Mengapa dunia semakin kejam? Mengapa kita hanya berdiam diri? Mungkin kita tak punya kuasa untuk bersuara. Apa yang saya boleh lakukan ialah berdoa dari hari ke hari dengan harapan akan ada keamanan. Just give peace a chance. Saya dah tak tahan melihat kanak-kanak yang terseksa. Adakah Israel sudah tidak lagi punya perasaan?Jadi apa yang saya akan cuba lakukan ialah dengan memboikot barangan Yahudi dan Israel. Walaupun agak sukar, tapi saya akan cuba demi menghancurkan Israel.
Mengapa ianya sukar??Kerana sebahagian barangan tersebut adalah kegemaran saya. And i just can't live without it. Contohnya i love Starbucks! that toffee nut latte drives me crazy. Tapi selepas ini nampaknya saya akan ke coffee bean kerana lebih baik begitu. Saya juga tak boleh hidup tanpa make up dan perfumes. waa...macam mana???? Selepas ini saya tidak akan lagi membeli makeup dari M.A.C, Revlon, L'Oreal, Maybelline, Bobbi Brown..wahh..goodbye all..Saya akan membeli barangan Skin Food dan elianto. Selepas habis perfume Boss saya, perfume apa yang saya akan beli??takpe..pakai minyak kelapa sudah..Saya sangat senang pakai bedak Johnson..tapi after this, saya kena beli bedak lain..any suggestion?Bagaimana pula dengan my Mark&Spencer lotion?Saya akan pakai sampai habis then saya akan tukar yang lain.
Tentang coke and pepsi, saya tak perlu risau sebab saya memang tak boleh minum soft drinks. Tapi how to avoid drinks from Nestle?Hmm...b,after this kita bawa bekal air sirap dari rumah bila pergi date, eh sayang? KFC and McD pula....saya dah jemu..no probs. Nokia???tak perlu risau..saya tak pakai telefon berjenama Nokia. No more Converse, Banana Republik, Ralph Lauren, Boss, Nike, reebok dan banyak lagi....wahh..takpe..saya akan cuba boikot.Chaiyok Akma!!!!
Tapikan saya tertanya-tanya...What about Coach?Liz Claiborne?Guess?Paris Hilton?Boleh tak saya beli all those stuffs???huhu~ Till then~

0 babbles: