Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

January 12, 2009

Merepek

Assalamualaikum..

Saya baru samapi di Seremban semalam. Hmmm...mahu mengupdate last night but i was so tired. Saya tiada topic yang menarik hendak dikongsikan bersama pada entry kali ini. 5 hari di Melaka sangat menenangkan because tiada orang balik last weekends. Sangat happy! So saya menghabiskan masa saya dengan my niece Qiqi. She's so cute and adorable and talkative. She's only 2 years 4 months but she can talk like a 6 years old kid. Qiqi sangat cerdik. Rasa macam nak gigit je mulut dia. Geram saya. So ni Qistina saya yang cute tu.



Comelkan?Kelmarin Qiqi pakai seluar baru then saya cakap la kat dia saya tiada seluar baru. Then dia jawab..
"Cik Tom nak te?nanti tatak bolitan"
(Cik Kem nak ke?Nanti kakak belikan)

Qiqi cakap macam orang Negeri. Maklumlah..Lahir di Negeri Sembilan dan ayah dia pun orang Negeri..By the way, Qiqi tak reti sebut 'k'.. so any words yang start from 'k', dia akan sebut dengan 't'..Kalau nak berborak dengan Qiqi, perlu tahu some words from her dictionary..and some words maybe confusing..tapi lama-lama saya dah faham dah. So these are some words from her yang a bit confusing..huhu..
tatak means kakak and katak..
(so kena tahu bila nak pakai katak, bila nak pakai kakak)
Itci bitcepaider wenup depot leden
Means itsi bitsy spider went up the spout again
butak means buka
Nenek nak wat air teh te?
Means nenek nak buat air teh ke?
Nak patai chipsmore..
Means nak pakai eyeshadow.. (tak tahu macam mana Qiqi boleh confused antara biskut dengan eyeshadow..)
Sangat banyak lagi words tapi tak larat nak tulis panjang-panjang. Saya sangat happy main dengan Qiqi sebab saya mesti akan macam orang bodoh tak faham apa dia cakap dan dia akan mengamuk. Huhu~ Oklah..got something to do. Till then~

0 babbles: