Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

September 01, 2008

Pelik Tapi Benar

Assalamualaikum...

Yesterday i was so tired so saya tak sempat nak post any entry. Tengah hari semalam saya keluar dengan adik and my nieces, Fatihah and Alia. We went for lunch and movie. Saya dah janji dengan dieorang kalau saya ada licence, saya akan bawa dieorang tengok movie. Jadi terpaksalah bawa dieorang memandangkan saya pun dah agak terlewat menunaikan janji tersebut. Lagipun, semalam dieorang tak nak ikut their parents pergi jalan, so i took them out.We watched Wall-E. Wall-E is a robot works to clean up all the trashes on earth.One thing about Wall-E that i like most is that he is so sweet. I know that robot do not have feelings like human being. But somehow i just like all the things that Wall-E did to tackle a female robot, Eve..Erk..robot pun ada jantina ke?Anyway, i wish that my boyfriend will also do the same thing like Wall-E did. And perhaps someday, i hope that someone will invent a robot with feelings..boleh ke????
Anyway, this morning i woke up at 4.30 a.m. for sahur..Alhamdulillah..sempat bersahur..While waiting for Subuh, i watched a movie on Kirana channel..A Tagalog's horror movie titled "White Lady". The movie was quite o.k. and i do love watching all those cerita hantu!!do you believe in ghost and such supernatural stuffs?For me, i do. Not that too much but still i believe that they do really exist. Mereka pun makhluk ciptaan Allah jugak,kan? Besides, saya pernah mengalami peristiwa-peristiwa pelik dalam hidup saya.. Saya masih ingat lagi first incident yang pelik berlaku time saya 13 years old..Masa tu baru masuk asrama so taklah takut sangat nak ke tandas sorang2 tengah malam buta. Maka, dengan beraninya, saya ke tandas. After i peed, i wanted to wash my hands.. tapi yang anehnya, bila saya buka paip air yang saya nak guna tu, paip yang lain keluar air. I was so nice at that moment, saya pun pergilah tutup air tersebut. Bila saya tutup, paip yang lain pula keluar air.. then saya pun pergi tutup, and again, keluar air di paip yang lain. Agak lama lah saya bermain-main di sinki-sinki tersebut walaupun dah mula rasa seram. Then bila mambang tu dah start bukak air shower, saya pun dengan pantas balik ke dorm. Time tu dahla duduk dorm..Dorm kan macam quite eerie. And after that, banyaklah jugak benda-benda pelik happened kat SAMURA, kat matrik and even kat university..Susah saya nak terangkan macam mana tapi when those things happen to you, you will know.Dan rasanya bukan saya seorang saja yang pernah mengalaminya, kan?
But now it's Ramadhan..Ramadhan kan bulan yang mulia. Dan di bulan Ramadhan kan jin,hantu dan syaitan kena ikat..Yang ada cuma jin dan syaitan dalam diri sesetengah individu untuk menggoyahkan iman mereka yang sudah semestinya goyah..Kalau tak, takkan lah masih ada orang yang tak berpuasa di bulan yang mulia ni. Tapi golongan yang sebegitu sangat sukar untuk di selamatkan sebab hati dieorang dah tak bersih lagi..that's why lah jin and syaitan suka duduk dalam diri dieorang. Tapikan, pernah tak kamu semua dengar cerita yang pada bulan Ramadhan, roh-roh orang yang telah meninggal akan pulang ke rumah untuk melihat keluarga mereka? Dan sebab tu lah kita di galakkan untuk mengaji untuk di sedekahkan untuk si mati. I still don't know about it..i'm still confused. Betul ke?Tapi kalau nak ikutkan, pernah sekali terjadi di rumah saya..waa..saya sangat bayak cerita pelik kan?But i just want to share with you what happened on Ramadhan when i was 12, if i'm not mistaken. Time tu my uncle yang saya paling rapat sudah pun meninggal dunia pada Ramadhan tahun sebelum tu..he died on friday, and it's Nuzul Quran day.My uncle was a very nice and kind person. And i guess maybe that's why God took him early,on the holiest day for muslim..and one day, saya balik dari sekolah dengan cuaca yang sangat panas. Kamu pun tahu kan time bulan puasa panasnya macam mana..Sampai je kat rumah, saya rasa agak dingin dan berbau yang sangat harum. Pada mulanya saya tanya kat mak saya, tapi she didn't feel or smell anything..and then, after a moment, mak panggil saya dan cakap, dia pun dah terasa apa yang saya rasa.Lepas tu mak cakap, mungkin arwah pak itam datang kat rumah kita sebab nak jenguk anak-anak dia since my mom jaga all his children. Dan saya masih tertanya-tanya sampai sekarang betul ke that kind of thing really happen?Bolehke orang yang dah mati tapi rohnya akan pulang ke rumah pada bulan Ramadhan?Everybody have their own believe and thought. So could someone tell me about it, please!
Till then~

0 babbles: