Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

June 03, 2014

Hannah and vaccination.

Alhamdulillah. ..selesai sudah check up pertama Hannah semalam. Mommy berdebar to the max sebab Hannah nak kena cucuk. Maklumlah anak dara yang sorang ni sangat manja.

Kejap je Hannah dah 2 bulan. Hannah first checkup memang start at 2 months sebab ikut dalam baby record book Hannah. Memang before Hannah lahir lagi me and my husband plan nak checkup Hannah at private instead of KK. Bukan nak kondem ke apa sebab me myself pun kakitangan awam...tapi husband macam dah serik dengan government hospital or any KK sejak dari peristiwa baby tak gerak..lepas tu sambung pula Hannah kena warded sebab jaundice. Warded kat Hospital government setengah jam je..lepas tu husband angkut bawa ke Pantai Hospital. Tak nak cerita sebab apa. Sakit hati. Actually sama je dengan checkup di KK cumanya di private ni every 2 months instead of sebulan sekali..tapi nak g sebulan sekali pun boleh..

Sepatutnya Hannah check up di KPJ dengan paed Hannah sejak lahir, Dr. Aziz. Tapi memandangkan ada kat kampung lagi..mommy pun bawa Hannah ke Pantai Hospital since kat situ pun Hannah ada paed juga sebab jaundice hari tu kan..So semalam macam biasa Hannah suntik vaksin macam di KK plus 2 vaksin tambahan Pneumococcal vaccine dengan Rotavirus. Haaa..tu la bezanya KK dengan private. Ada dose tambahan yang KK tak bekalkan and you won't get it there. Memang a bit pricy tapi untuk anak kan..mestilah kita nak yang terbaik. Before this masa pregnant ada tanya doktor dan nurse di KK dieorang cakap tak payah amik pun Pneumococcal dengan rotavirus. Tak penting katanya. Tapi lepas menggoogle dan terbaca kisah permegian permata hati Erina tu...terus je nak proceed. Actually terpulang pada individu..tepuk dada tanya selera kan.

Mommy and Hannah. ♥
 Mommy semalam berdebar sebab Hannah ni memang tak boleh usik. Confirm melalak kuat. Nasib baik checkup kat private ni timbang tak payah buka baju semua. Kalau tak..pengsan. Semalam ingatkan Hannah akan menangis dengan jayanya..tapi Alhamdulillah. ..Hannah nangis kejap je. Good girl la baby mommy ni!
Hannah baru lepas cucuk.
Lepas balik je terus tuam bekas injection Hannah di paha kiri dan kanan. Tak nak jadi kematu sebab takut Hannah demam. Paed pesan semalam baby akan demam kalau bekas injections tu keras. Dan doktor pun suruh suap ubat demam within 24 hours even baby xde demam. So setiap kali tukar diapers Hannah, mommy tuam bekas injection dan suap ubat demam every 6 hours. Setiap kali tu la mommy check temperature Hannah..Alhamdulillah so far Hannah tak demam. Strong girl la baby mommy ni walaupun lahir tak cukup bulan.

Selesai. ..
Alhamdulillah. Selesai untuk yang 2 bulan. Lepas ni tunggu Hannah 4 bulan pula. Tapi lepas ni in shaa Allah akan ke KPJ balik. Thanks Datin Dr. Arthi from Pantai Hospital sebab treat baby Hannah so well. So total bill Hannah semalam :

DaPT/Polio/HIB  & Hepatitis B vaccine : RM50
Pneumococcal vaccine : RM210
Rotavirus vaccine : RM 130
Consultation : RM150
Total : RM540

Anak kan anugerah dan amanah dari Allah..so for sure ada bahagian rezeki untuk anak kan..Jadi mommy akan beri yang terbaik untuk Hannah. In shaa Allah.


Hugs and kisses,
Cikmai

0 babbles: