Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

April 05, 2013

8.3.2013

It's not a nice number but it was the most memorable date ever in my life. The day that changed everything. From my title to my life. Alhamdulillah...everything went well as planned. Alhamdulillah again. Baru sekarang dapat masa nak update pasal wedding yang dah hampir sebulan...dah hampir nak sejuk. kuikui. Better late than never, right? 

Anyways, sebelum ni baca blog B2B pasal nikah, and went through saat BFF nikah, cuma rasa gembira dan sedikit excited. Lagi-lagi masa BFF nikah, been wondering kenapa la tangan duk berpeluh. Kenapa nak cemas sangat kan? Padahal yang kena salam dengan Tok Imam ialah bakal suami. Bila dah nikah.....sendiri baru tau kenapa. My hand was cold and sweating. The feeling nak jadi isteri tu hanya Allah je yang tau. Dia punya debar bak ang!!! Tak terkata! Lagi-lagi masa hubby berjabat tangan nak akad nikah. Masih sempat lagi ada suara-suara halus berbisik "Betul ke ni nak kahwin?" Boleh?

Saat husband kena soal dengan Tok Imam pun buat diri berdebar-debar. Hihi.. Bila saat Tok Imam cakap "Aku nikah akan dikau....." Rasa kat dalam living hall tu just ada me, husband and Tok Imam je. Dah tak ingat dah orang lain. Luckily, husband looked so confident at that time. Alhamdulillah...dengan sekali lafaz, saya sah bergelar isteri kepada lelaki yang sangat baik,penyabar dan sanggup tunggu saya, sanggup terima saya seadanya. Alhamdulillah..nikmat Allah yang paling tak ternilai.

Sebelum salam tok imam untuk diijab kabul, husband sempat pandang saya dan kenyit mata. Melting! So sweet la abang!
Oh ya, nak share pelamin nikah. Actually ni pelamin sanding...alihkan kerusi, letakkan bantal dan cute yellow and turquoise cushions nak kenakan dengan tema wedding saya. Walaupun tak serupa exactly macam yang saya nak, tapi it's nice dan comel dan muat kat hall rumah yang kecik tu. Thanks to Mentari Kreatif. Dan thanks to De Classaflora for those cute cushions.



Baju untuk nikah, saya tempah..tak sewa di Mentari Kreatif. Tempah di BAK Tailor. Jahitan sangat kemas, selesa dan harga juga berpatutan. And for the make-up, again, thanks to Mentari Kreatif for sending me a very professional MUA, Sis Faridah. And sorry sis for being a chatter box. My MUA cakap first time dia jumpa pengantin yang tak duduk diam. Boleh plak tengah touch up minta izin nak berak. Haha! But your make up masa malam nikah memang best. Simple as I wish for. Maklumlah...saya memang tak suka make up tebal-tebal sampai nampak lain. Shading pun saya tak bagi dia buat. Tu pasal la muka tembam. Haha. But again, make up Mentari Kreatif memang best. 


Now time for photo sharing!!!


Dan lepas nikah tu...kami buat majlis berinai besar...Terpaksa pakai sanggul lintang okeyh. Sebab permintaan family kita tak boleh kecewakan. Walaupun sanggul lintang tu tak berat tapi sebab dia mencengkam kepala, so sakit sikit. Well...experience kan? Lagi pun kahwin kan sekali je. :)




Ok then. That's all for the solemnization. Alhamdulillah. I'm blessed and happy and happy and happy!

P/S : Kepada B2B especially yang duduk di sekitar Melaka, jenguk-jenguk la Mentari Kreatif ye. Banyak promosi menarik! :)


Hugs and kisses,
Cikmai

0 babbles: