Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

August 16, 2011

The Second Week Of Ramadhan

How time flies! Sekejap je rasanya dah masuk minggu ketiga Ramadhan. And I guess it's not that too late to share my 2nd week of Ramadhan journal, right?

Well, minggu kedua Ramadhan banyak dihabiskan di rumah sewa. Macam first week, I banyak ke Bazar. Actually I lebih prefer memasak sendiri menu juadah untuk berbuka. Memang I bukan type yang memilih sangat, but when it comes to food, tekak I ni cerewet sikit. So lebih baik masak sendiri, boleh layan karenah selera ni kan?

Antara menu yang menjadi pilihan mestilah yang pedas dan masam. Asam pedas, sup sayur, sambal ikan, ikan kukus, masak lemak udang dan macam-macam lagi. Tapi menu ikan kukus naik sampai 2 kali last week. My housemate request. Lagi pun bukan susah pun buat ikan kukus ni. Simple and sedap. 

Ikan sebelum di kukus...Nak resepi?
Sebenarnya memasak di rumah adalah sangat memberi kepuasan yang maksima bila waktu berbuka. Tapi tu lah...kesian kat my housemate sebab kena makan apa yang tekak I pilih. But this ikan kukus tak mengecewakan beliau. Well...Ni antara menu berbuka saya last week..Menu orang bujang...

Masak lemak udang, telur dadar dan ikan kukus..
 Dan semalam saya telah masak keuh teow goreng basah. Tekak dah jemu nasi lah tu kan.....

Yummy!!!
Dan minggu ketiga ni rasanya akan banyak Iftar di luar..Well just wait and see. Anyways, kuih raya yang saya order untuk mak dah sampai 4 balang. Teruja rasanya tengok. Tapi sabor je lah~ Eh, duit raya pun dah tukar. Wee~

Owh ya, Sabtu lepas adalah hari yang paling panjang rasanya. Kenapa? Saya ada tragedi sepetang di Subang Jaya. Haih~ Will update it later.

Hugs and kisses,
Cikmai

0 babbles: