Akmar loves Hafiz who loves Akmar

Daisypath Anniversary tickers

The greatest gift ever

Lilypie First Birthday tickers

FOLLOW MINE..I'LL FOLLOW YOURS!!

June 29, 2009

I'm Back!

Hi everybody! I'm back! My location now is at UKM. I'm waiting for my sis to finish her briefing. I'm on the phone now so I couldn't write any longer. I'll continue later. I promise cause I have lots of thing to share with you! Till then.

June 26, 2009

Quickie

Semalam my niece tanya something yang buat saya rasa "Erk??!!".One of her friends asked subject ape yang saya nak ajar untuk class tuition nanti. That's why saya hanya mampu jawab "Erk??!!". Entah zaman bila saya ada cakap saya nak buat class tuition ni. Pandai-pandai je my niece mengiklankan dekat sekolah. Tapi benda tu buat saya terfikir untuk mencari duit lebih. Saya terfikir apa kata saya buat class masakan every weekend? But ade ke orang yang nak belajar masak sekarang ni? Orang lagi prefer makan di luar or just hire a maid. Bagi saya adalah penting untuk kita tahu dan pandai memasak sebab itu menjadi salah satu syarat yang penting untuk bergelar seorang isteri. Bak kata pepatah, kalau nak pikat hati suami, kenalah pikat perut dia dahulu. Tapi masih adakah orang yang berfikiran macam saya?Entahlah. Saya pun tak tahu.
Anyways, I'm going back to Melaka today. I have to pack my baju-baju and have to be well prepared before start working this coming Wednesday. So I have only like 4 days to rest. Haih~
I will not be able for 4 days,maybe... But don't worry I will post an entry as soon when I come back.

June 24, 2009

Happy Birthday

Pejam celik pejam celik dah 23 dah umur saya. Sungguh tak sedar rasanya baru semalam saya masuk secondary school,ambil SPM, masuk university..Sedar-sedar dah tua dah saya. Firstly thanks everyone for your wish! My family, Mr. Z, Elsa, Anez, Dilla, Ben, Mayo, Joe, Kishi, Nurin, Liza, Ainul, Khalida, Amad, Farini, Peah dan ramai lagi. Sorry if tak mention your name sebab ramai sangat! Secondly thanks to my beloved sis sebab belanja saya makan steamboat semalam. Kenapa semalam? Sebab dia tahu hari ni saya nak puasa because today is first of Rejab. So sy puasa. Berbalik pada cerita steamboat, Yes! Saya makan dengan sangat banyaknya! Err..betulkah itu saya? Bukankah saya sedang mahu mengurangkan berat badan? Tapi sebab semalam saya happy, saya melantak sampai perut saya overload. Thanks Along. Next time boleh belanja lagi. By the way, nak share gambar semalam.

Sebelum....


Selepas....


Sangat kenyang! Oh ya! Baru saya teringat. Hari ini keluar Transformers 2. Nak menonton cerita tersebut la. Teringat pulak back in 2 years my friends belanja saya tengok Transformers dekat I-Max for my birthday. Huhu..Till then~


June 23, 2009

Donuts! Donuts!

Sangat lama rasanya tak makan donut. Tetiba semacam mengidam. So went through big apple's website. Mencuci mata dengan donuts yang sangat yummy! Padahal Jusco tak lah jauh pun dari rumah. Malas je nak keluar. Dapat cuci mata pun jadilah. Jom cuci mata bersama.

Sedapnya! Dah dah. Saya nak pergi prepare for lunch. Till then~

WISHLIST

Hanya tinggal sehari sahaja before tomorrow. Ada apa dengan tomorrow? Yezza. Esok ialah hari yang saya tunggu-tunggu setiap tahun. Bukannya apa, I'm just grateful sebab saya sudah 23 tahun hidup dan masih lagi dapat meneruskan kehidupan even though kehidupan saya tidaklah menarik seperti orang lain. But still, it's my life! Setiap kali birthday, macam biasalah. I'll make a wishlist fo me. Tapi tahun ni saya tak rasa macam nak share with everyone else. Tapi one of the wishlist dah pun saya dapat which is a pair of new earing. Actually saya pun pening memikirkan tentang wishlist sebab saya semacam dah dapat apa yang saya nak. Baju raya for this year pun sudah ada 3 pasang. Perfume baru pun dah ada. Kasut pun dah menimbun. Wallet pun dah ada lebih dari satu. Handbag pun dah ada lebih dari cukup. Hmm...so this year saya just wish for something that will make my life much more better. But what is it? Let it be a secret.
Oh ya! Saya nak share something dengan kamu semua. Pagi tadi saya bangun tidur then tengok dekat luar,lantai dekat porch basah which means hujan tapi saya tak sedar sebab after buat breakfast and solat subuh, saya tertidur balik. Maybe masa saya tidur kot hujan. Then saya tengok dekat laman rumput. Wah..sangat cantik! Penuh dengan cendawan yang tumbuh lepas hujan. Cantik tau. Kalau tengok dari atas macam rumput with white polka dots. Cantik. Serious!

Sebenarnya sangat banyak lagi cendawan. Tapi laman tu besar sangat and saya just ambil gambar pakai handphone camera only. So tak dapat ambil gambar yang cantik lagi sharp. Anyways, i love it. I'm imaging myself being as tiny as I could like Alice in her adventure in Wonderland. Why? So that I could build my home from mushroom. Sangat comelkan? Mushroom jadi rumah kita with a tiny window and chimney. But I just wish I could. Or maybe I should put that in my birthday wishlist..Sudah gilakah saya ini? Terlebih berfantasilah!Well...Saya memang begitulah! Till then.


June 22, 2009

Yummy!!

I woke up this morning dengan perut yang sangat lapar. Maklumlah last night tak makan nasi pun. So pagi tadi buat French Omelet tapi version saya. Saya jumpa resepi ni masa saya part two dalam one of the cooking book yang saya baca. Jadi resepi ingat-ingat lupa sebab just go through and tak salin. Lagipun dah lama tak buat. So saya modified jadi Malay version French recipe. This meal sangat sesuai for those yang lapar tapi tak nak makan heavy meal macm nasi lemak or lontong or whatever. Sangat kenyang makan omelet ni sebab dalam omelet ni ade daging and kentang yang dah disaute bersama garlic, onion and black pepper dan dimakan bersama mayonnaise and sauce. Ditambah pula segelas orange juice. Sedap! You guys should try this.

What do you think? Want the recipe? Just ask me! Till then.


Happy Father's Day

To my dad,


Sorry for not being a good daughter like you expect me to. I knew I'm the black sheep of the family. However, you're the best dad I'd ever have in my entire life. I'm sorry because I was not there by your side on father's day. But I made something for you. I did it by myself. This is just for you, Abah. I love you with all my heart and soul. Now and forever. Thank you for being the best dad ever!


June 20, 2009

BF or BFF?

For some people, it's so hard to make a decision on what should go first. BF or BFF? Well for most girls, who are so deeply in love, will definitely choose their BF,right? But I'm sure there are some of the girls out there will put their BFF first instead of their BF. Pening? Actually it's all depend on your own. You have the right to choose what is more important in your life. I don't even care because I do have my own choice too. Everybody does, right? I'm fine. I really am. It just that...what makes me so heart-broken was you should tell me earlier. You don't have to wait for me to call you. And you don't have to be afraid to tell me cause we've been friends for ages and you know me. I'm not a bad-tempered person. You knew that, right?Anyways, let bygone be bygone. I'd already forget about it. Don't worry! Let's just forgive and forget.
Till then.





Thank You!

Sekarang saya sedang menghitung hari. Hari apakah? Semestinya hari lahir saya yang ke-23! Tak sangka saya sudah semakin meningkat dewasa a.k.a. dah tua. Huhu~ Teringat kembali sambutan hari lahir saya yang lepas-lepas. Well to be honest, saya adalah type yang jarang celebrate birthday saya. Selama hampir 23 saya hidup, boleh dikira dengan jari berapa kali saya celebrate my birthday. What I mean by celebrate is that sambutan yang meriah siap dengan party and cake, presents yang sangat banyak and so on. Bercakap tentang cake, saya juga jarang makan birthday cake yang dihadiahkan dari orang lain. Bukan tak pernah langsung tapi jarang la. Dan jarang juga orang buat surprise party untuk saya except time di SAMURA dulu.
However, I have my own way on how to celebrate my birthday. Biasanya setiap kali birthday, saya akan beli sesuatu untuk diri saya sebagai hadiah. This year, kalau ada budget yang lebih, saya nak belikan diri saya seutas jam tangan. Now tengah survey jam. Kalau boleh nak beli Swatch, Esprit, Elle, Paris Hilton or Fossil. Mengapakah jam tangan? Sebab saya dah hampir 6 tahun tak beli jam tangan. Jam tangan Elle dan BUM saya ni masih lagi okay. Tapi dah lama sangat kan saya tak beli jam? Well kalau budget tak cukup, saya akan belikan diri saya seekor ikan emas untuk menggantikan Nemo yang dah mati. Saya dah pun memilih nama untuk ikan saya. I will name it "Hubert". Comel bukan? Sangat sesuai untuk seekor ikan emas. Tapikan saya tak suka kalau orang lain hadiahkan saya ikan as a pet or anything as a pet. Ask me why? Sebab what if pet tu mati, akan nampak lebih tragic. Mesti orang yang hadiahkan kat saya fikir saya ni tak pandai jaga ikan tu. Padahal setiap benda hidup pasti akan mati jugak. So lagi better kalau saya sendiri yang beli. Lagipun saya boleh pilih mana yang saya suka.
Well bercakap tentang hadiah, saya dah pun dapat satu birthday present from my parents. It's a pair of heart-shaped gold with white gold plated earring. Earring memang termasuk dalam senarai birthday wishlist saya yang akan saya keluarkakan tak lama lagi. So lovely! Saya sangat suka! Hadiah yang kedua mahal saya pernah dapat. Of course hadiah yang paling mahal is kasih sayang dari orang-orang yang saya sayang! Betul tak? Well berbalik ke hadiah saya tadi. Saya tak sempat ambil gambar sebab saya terus je pakai. Anyways, thanks to mom and dad for this lovely gift! I love you,mom and dad. And to my beloved daddy, Happy Father's day! Thank you once again.
Till then, assalamualaikum.



June 18, 2009

I'll Try

Remember I told you guys about my beloved boify?How much he cares about me? Well although he kinda respect my desire to be skinny as I could, but I know deep down he doesn't want me to be that way. He respects me because he wants me to be happy. Today he asked me whether I'm serious to practice "Ed" or not and I said yes. I keep on thinking about what I'd said to him but now I'm in doubt. I really want to be his wife in the future. But why I want to go back to my past? I love him. And I really do. I also have to respect and appreciate him like he does. Well on the other side, I just started to go back with "Ed". Baru sahaja nak berbaik semula and start back our relationship like before. But then, wajah my boify terbayang-bayang difikiran saya. Now I realized I love my boify more than I love "Ed". I shouldn't go back to my past.
To my boify: I'll try my best to avoid myself with "Ed" but it'll take some times. Sekarang ni pun saya tak boleh nak makan banyak cause I will surely puke. But I'll try my dear. I promise cause I want to be your wife in the future and I really love you.